loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
SARBAZ~e~VATAN بازدید : 10173 1395/06/08 نظرات (13)

ده نمونه از تمرینهای خشن و دیوانه وارکه توسط نیروهای ویژه کشورهای جهان انجام میشود.
روح جنگی،دفاع نظامی و آمادگی جنگی نیروهای ارتشی تمامی این خصوصیتها همگی معیار امنیتی هر دولت و کشوری می باشد برای رسیدن به چنین اهدافی اغلب ارتشهای کشورهای مختلف جهان از روشها و متدهای مختلف و باورنکردنی و حتی تکان دهنده برای آموزش نیروهای نظامی خود استفاده میکنند، درمرور این مقاله به 10 روش مرسوم در کشورهای مختلف جهان می پردازیم.

1- روش نیروهای مخصوص با نام سیب زمینی یا نارنجک جنگی ضامن کشیده

در دنیای کشورهای شرقی عجایب زیادی می باشد حتی وقتی که سخن در مورد تمرین های نظامی آنان به میان می آید، آنان برای اهداف آموزش نیروهای نظامی خود در توسعه دقت،شجاعت و شهامت برای شرکت در هر نوع جنگی تمرین می کنند...........

elyas بازدید : 2751 1393/08/19 نظرات (0)
پهپادها، یکی از تکنولوژی‌های جدیدی هستند که امکان جاسوسی بی سر و صدای کشور مبدا از کشور مقصد را فراهم می‌کنند، اما با سلاح لیزری ساخت چینی‌ها از این پس هواپیماهای کوچک بدون سرنشین نابود خواهند شد.


elyas بازدید : 3170 1393/08/19 نظرات (0)

SBX یا Sea-Based X-Band Radar یک سازه‌ی راداری شناور است که قادر است خود را جابه‌جا کند! این سازه جهت استقرار در دریا ساخته شده و قادر است تمام جهات چهارگانه را به گونه‌ای وسیع پوشش راداری دهد.





SARBAZ~e~VATAN بازدید : 12181 1393/05/06 نظرات (13)

امروز برای بار دیگر با کتابی از استاد فرامرزپور خدمت شما هستیم.جلد دوم کتاب تک تیرانداز در دستان شماست.هم اکنون می توانید آن را دانلود کرده و از آن لذت ببرید.

تیم مدیریت هم درباره موضوع مشکل دیر آپدیت شدن سایت،از شما کاربران عزیز عذرخواهی کرده و اعلام می کند که آپدیت سایت به روال عادی خود باز خواهد گشت.

مهمترین سر فصل های این جلد:

پیدا کردن موضع مخفی نیروی تک تیرانداز دشمن

استتار و استفاده صحیح آن در جبھه ھای جنگ و نبرد......

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 4060 1392/03/17 نظرات (0)

با شروع جنگ جهانی اول هواپیماها ابتدا به منظور شناسایی و جاسوسی به خدمت گرفته شدند ، در ماه اوت سال 1914 فرانسه 1500 ، آلمان 1000 و انگلیس 179 فروند هواپیمای نظامی در اختیار داشتند ، خیلی از اوقات هواپیماهای دول درگیر با هم روبه رو می شدند اما هیچ وسیله ای برای نابودی یکدیگر نداشتند ، خلبانان آلمانی درون هواپیمای خود آجر و یا سنگی می گذاشتند و از آن موقع به بعد خلبانان به سوی هواپیمای دشمن هر شی را پرتاب می کردند.

بعد از آن خلبانان با حمل سلاح کمری و تفنگ های تهاجمی به سوی هم شلیک می نمودند ، کم کم این سلاح ها جای خود را به مسلسل هایی داد که به روی هواپیما نصب می شد و بدین گونه هواپیمای جنگنده پدید آمد ، بعضی از اوقات خلبان هواپیماها در حال پرواز انبار مهمات و یا مراکز حساسی را مشاهده می کردند برای نابودی این اهداف بمب هایی ساخته شد که توسط خلبان و........

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 11533 1392/03/11 نظرات (0)

جنگيدن در مناطق شهري و ساختماني به سبب محدوديت استفاده از هواپيماها و خودروهاي زرهي، عدم توانايي برخي از جنگ افزارها و كم شدن ميدان ديد و تير يگان هاي درگير شرايط خاصي ايجاد مي كند و نبرد در اين مناطق با بكارگيري تاكتيك ويژه امكان پذير است كه به آن جنگ شهري «URBAN GUERRILLA WARFARE » گويند .

در عمليات نظامي پيروزي كامل با جنگ زميني بدست مي آيد و با گسترش دامنه جنگ ، صحنه نبرد و درگيري به داخل شهرها كشيده مي شود ، هدف از تصرف شهرها دست يابي به اهداف استراتژيك و منابع اقتصادي آن است و تسلط و يا عدم تسلط بر شهر تاثيرات سرنوشت سازي را به دنبال خواهد داشت كه در پيروزي يا شكست نبردهاي بعدي موثر مي باشد ........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 8262 1392/03/07 نظرات (1)

وسعت قابل توجهی از سطح زمین راکویرهاو بیابان ها تشکیل داده است،آب و هوا وزمین این مناطق ویژگی خاصی نسبت به سایر نقاط داشته که معمولا انسان تحمل ماندن درآن را ندارد.بهترین واحدهای نظامی هم هنگام نبرد در این مناطق با مشکلاتی روبرو خواهند شد که در صورت آشنا نبودن با تاکتیک عملیات کویر شکست میخورند،به جز نیروهای دشمن خطرات ناشی از گرما،گرسنگی،تشنگی وبروز بیماریهای گوناگون انسان را تهدید میکند گاهی موفقیت در عملیات کویرسرنوشت نهایی پیروزی جنگ را رقم می زندوتاریخ بارها شاهد این موضوع بوده است.

درسالهای ابتدایی جنگ جهانی دوم،آلمان نازی شکست های مکرری را برپیکره متفقین وارد کرده وتوانسته بود با شعار شکست ناپذیری روحیه متفقین را متزلزل کند،اما سرنوشت این شکست ناپذیری در تاریخ 23 اکتبر1942 تغییر کرد،دراین تاریخ ارتش هشتم انگلیس.........

 

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 154
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,568
  • بازدید ماه : 4,469
  • بازدید سال : 38,113
  • بازدید کلی : 17,059,013
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi