loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
SARBAZ~e~VATAN بازدید : 10173 1395/06/08 نظرات (13)

ده نمونه از تمرینهای خشن و دیوانه وارکه توسط نیروهای ویژه کشورهای جهان انجام میشود.
روح جنگی،دفاع نظامی و آمادگی جنگی نیروهای ارتشی تمامی این خصوصیتها همگی معیار امنیتی هر دولت و کشوری می باشد برای رسیدن به چنین اهدافی اغلب ارتشهای کشورهای مختلف جهان از روشها و متدهای مختلف و باورنکردنی و حتی تکان دهنده برای آموزش نیروهای نظامی خود استفاده میکنند، درمرور این مقاله به 10 روش مرسوم در کشورهای مختلف جهان می پردازیم.

1- روش نیروهای مخصوص با نام سیب زمینی یا نارنجک جنگی ضامن کشیده

در دنیای کشورهای شرقی عجایب زیادی می باشد حتی وقتی که سخن در مورد تمرین های نظامی آنان به میان می آید، آنان برای اهداف آموزش نیروهای نظامی خود در توسعه دقت،شجاعت و شهامت برای شرکت در هر نوع جنگی تمرین می کنند...........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 12181 1393/05/06 نظرات (13)

امروز برای بار دیگر با کتابی از استاد فرامرزپور خدمت شما هستیم.جلد دوم کتاب تک تیرانداز در دستان شماست.هم اکنون می توانید آن را دانلود کرده و از آن لذت ببرید.

تیم مدیریت هم درباره موضوع مشکل دیر آپدیت شدن سایت،از شما کاربران عزیز عذرخواهی کرده و اعلام می کند که آپدیت سایت به روال عادی خود باز خواهد گشت.

مهمترین سر فصل های این جلد:

پیدا کردن موضع مخفی نیروی تک تیرانداز دشمن

استتار و استفاده صحیح آن در جبھه ھای جنگ و نبرد......

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 10798 1393/03/28 نظرات (13)

امروز برای دوستان عزیز و علاقه مندان در حوزه ی تک تیر اندازی یک کتاب فوق العاده اماده کردیم.این کتاب به دست های توانمند استاد حمید فرمرزپور(مترجم سایت نظامی آی آر ارتش)ترجمه و تالیف شده است.

مهمترین سر فصل ها:

سازماندھی و وظایف گروھھای تک تیرانداز

معیار انتخاب پرسنل جھت آموزش نیروھای تک تیراندازان..........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 11754 1392/04/09 نظرات (3)

دوره تيراندازي آمادگي از حالت ايستاده ، زانو زده و نيمه خميده آغاز مي شود . تمام حالت هاي تيراندازي كه در زير شرح داده مي شوند بايد تمردن شوند بطوريكه ضمن تيراندازي رزمي و آمادگي حركات طبيعي تلقي شوند . اگر چه اين حالتها طبيعي بنظر مي رسند ، جلسات تمرين را براي اطمينان از اينكه حالت هاي صحيح تيراندازي ، بصورت يك عادت درآيند ، بايد برگزار شود. حالت صحيح تيراندازي بخود گرفتن به سرباز اطمينان ميدهد كه سريعاًبدون كوشش و فعاليت ذهني مي تواند اين حالت ها را به خود بگيرد . تيراندازي با طپانچه نيازمند اين است كه سرباز خيلي سريع تمام اصول را ، در حالي كه تحت فشار رواني است .

موقعيكه با هدفي كه به طرزي خطرناك نزديك است ، به كار مي برد . حالت صحيح به خود گرفتن كه امكان ميدهد هدف پايدار باشد ، براي زنده ماندن يك امر بحراني و حساس است .......

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 8262 1392/03/07 نظرات (1)

وسعت قابل توجهی از سطح زمین راکویرهاو بیابان ها تشکیل داده است،آب و هوا وزمین این مناطق ویژگی خاصی نسبت به سایر نقاط داشته که معمولا انسان تحمل ماندن درآن را ندارد.بهترین واحدهای نظامی هم هنگام نبرد در این مناطق با مشکلاتی روبرو خواهند شد که در صورت آشنا نبودن با تاکتیک عملیات کویر شکست میخورند،به جز نیروهای دشمن خطرات ناشی از گرما،گرسنگی،تشنگی وبروز بیماریهای گوناگون انسان را تهدید میکند گاهی موفقیت در عملیات کویرسرنوشت نهایی پیروزی جنگ را رقم می زندوتاریخ بارها شاهد این موضوع بوده است.

درسالهای ابتدایی جنگ جهانی دوم،آلمان نازی شکست های مکرری را برپیکره متفقین وارد کرده وتوانسته بود با شعار شکست ناپذیری روحیه متفقین را متزلزل کند،اما سرنوشت این شکست ناپذیری در تاریخ 23 اکتبر1942 تغییر کرد،دراین تاریخ ارتش هشتم انگلیس.........

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 9456 1392/03/06 نظرات (0)
هدف گيري عبارتست از هم محور بودن ابزار نشانه روي و محل استقرار ديد . هم محوري ابزار نشانه روي ، تمركز دادن تيغه جلويي در بريدگي ابزار نشانه روي عقب مي باشد . قله نشانه روي جلو با قله ابزار نشانه روي عقب در يك سطح و هم محوري صحيح با چشم داشته باشد . براي هم محوري صحيح ابزار نشانه روي تيرانداز بايد مراكز ابزار نشانه روي جلو و عقب را بر هم منطبق كند . دو قله ابزار نشانه روي جلو را بالا يا پائين مي آورد بطوريكه با قله ابزار نشانه روي عقب در يك سطح باشد.

تشکیل خط و تصویر نشانه : هر گاه شکاف درجه و مگسک به وضع صحیح در امتداد شعاع چشم تیرانداز قرار گیرد ٬ خط نشانه بوجود آمده است و شکلی را که چشم تیرانداز می بیند ٬ تصویر خط نشانه گویند .......

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 9045 1392/02/29 نظرات (0)

مراحل تير اندازي

آموزش تيراندازي به دو مرحله تقسيم مي شود : آموزش تيراندازي مقدماتي و تير قلق گيري . هر مرحله به دو مرحله آموزشي جداگانه تقسيم مي شود . كليه آموزش هاي تيراندازي بايد پيش رونده باشند . بعد از غلبه بر مراحل مقدماتي ، فنون تيراندازي رزمي بايد تمرين شود .

امور اساسي
كاربرد اصلي رولور يا كلت درگيري با دشمن در برد نزديك با آتش سريع و دقيق است . تيراندازي دقيق نتيجه اطلاع و كاربرد دقيق اجزاء تيراندازي است . اجزاء تيراندازي با رولور يا طپانچه رزمي عبارتند از.....

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 220
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,634
  • بازدید ماه : 4,535
  • بازدید سال : 38,179
  • بازدید کلی : 17,059,079
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi