loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
SARBAZ~e~VATAN بازدید : 12181 1393/05/06 نظرات (13)

امروز برای بار دیگر با کتابی از استاد فرامرزپور خدمت شما هستیم.جلد دوم کتاب تک تیرانداز در دستان شماست.هم اکنون می توانید آن را دانلود کرده و از آن لذت ببرید.

تیم مدیریت هم درباره موضوع مشکل دیر آپدیت شدن سایت،از شما کاربران عزیز عذرخواهی کرده و اعلام می کند که آپدیت سایت به روال عادی خود باز خواهد گشت.

مهمترین سر فصل های این جلد:

پیدا کردن موضع مخفی نیروی تک تیرانداز دشمن

استتار و استفاده صحیح آن در جبھه ھای جنگ و نبرد......

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 10798 1393/03/28 نظرات (13)

امروز برای دوستان عزیز و علاقه مندان در حوزه ی تک تیر اندازی یک کتاب فوق العاده اماده کردیم.این کتاب به دست های توانمند استاد حمید فرمرزپور(مترجم سایت نظامی آی آر ارتش)ترجمه و تالیف شده است.

مهمترین سر فصل ها:

سازماندھی و وظایف گروھھای تک تیرانداز

معیار انتخاب پرسنل جھت آموزش نیروھای تک تیراندازان..........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 4961 1392/04/13 نظرات (0)

عمليات تأخيري به منزله كند كردن پيشروي دشمن و وارد نمودن ضربه و تلفات به پيكره او بدون درگير شدن قطعي است ، در عمليات تأخيري هدف معطل شدن دشمن و گرفتن زمان مي باشد ، يكي از مهمترين اصول اساسي رزم تهاجم گسترده و حملات غافلگيرانه بوده كه نيروهاي مهاجم را به اهداف خود مي رساند ، با اجراي عمليات تأخيري مناسب مي توان از غافلگير شدن خودي جلوگيري كرد و طي زمان گرفته شده از دشمن نيروهاي رزمي خودي را براي عمليات سازماندهي و آماده مقابله با دشمن كرد ، سپس با ايجاد سد دفاعي مناسب اجراي عمليات پدافند نمود و دشمن را در همان مرحله اول تهاجم سركوب و منهدم كرد .



در عمليات تأخيري هدف كند كردن تهاجم دشمن جهت جلوگيري از غافلگير شدن نيروهاي خودي بوده كه اين كار با گرفتن بيشترين تلفات و خسارت ممكن به دشمن عملي مي شود ، البته اين نكته را در نظر گرفت كه عمليات تأخيري در زماني صورت مي گيرد كه نيروهاي خودي از لحاظ نفرات و تجهيزات بسيار كوچكتر از دشمن هستند و توان انهدام كامل دشمن را ندارند ، پس نيروهاي عمل كننده از درگير شدن قطعي به منظور انهدام كامل دشمن پرهيز كنند ، در غير اينصورت به دشمن اين اجازه داده مي شود كه كليه نيروهاي مدافع را با اجراي تاكتيك هاي گوناگون از ميان بردارد و عمليات تأخيري به صورت مطلوب صورت نگيرد .......

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 8372 1392/04/09 نظرات (0)

عملیات ضد اغتشاشات
انسان موجودی اجتماعی بوده و از بدو پیدایش تمدن میل به زندگی دسته جمعی داشته و گذشت زمان و سیر تکامل تمدن او را با فرهنگ اجتماعی زیستن آشنا ساخت ، هر فردی در جامعه نسبت به خود و دیگران وظایفی دارد ، این وظایف در واقع همان حق و حقوقی بوده که فرد ملزم به رعایت آن در مورد خودش و سایرین است.

برای مشخص شدن این وظایف دستورات و مقرراتی وضع می گردد که به آن قانون گویند ، قانون به تنهایی نمی تواند ضامن سلامت جامعه شود و جهت برقراری نظم و برخورد با عوامل مخل امنیت اجتماعی احتیاج به تشکیل نیروهای نظامی و انتظامی است ، در شرایط عادی پلیس وظیفه پیشگیری از ناامنی ها و برقراری امنیت اجتماعی را به عهده دارد ، در شرایط اضطراری اگر عده ای قصد بر هم زدن نظم جامعه و آشوب را داشته باشند نیروهای نظامی و انتظامی افراد آموزش دیده خود را سازماندهی و جهت مقابله با این عناصر اعزام می نماید.........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 9702 1392/03/23 نظرات (0)

كوهستان مظهر استقامت و عظمت مي باشد ، انسان هاي اوليه كوه را به عنوان محلي امن جهت زندگي انتخاب و در غارها زندگي مي كردند ، كوهستان مكان مقدس ، پر رمز و راز و ساكت است كه آرامش خاصي را براي انسان ايجاد مي كند ، پيامبران الهي اين مكان را براي راز و نياز خود با خداوند انتخاب كرده بودند ، در ادبيات ما فردوسي شاعر معروف آرش كمانگير را بر بالاي كوه دماوند قرار مي دهد تا تير معروف خود را جهت تعيين مرز بين سرزمين ايران و توران پرتاب نمايد و همچنين آشيانه سيمرغ پرنده افسانه اي بر بالاي كوه دماوند قرار داشت و ضحاك ماردوش نيز در كوه توسط فريدون به بند كشيده شد .

جنگ در کوهستان

نيروهاي نظامي پياده و زرهي معمولأ به درگير شدن در مناطق كوهستاني تمايلي نشان نمي دهند ، هواي سرد ، مناطق صعب العبور و پياده روي هاي خسته كننده شرايط دشواري را به وجود مي آورد ، در اين مناطق حركت يگان هاي موتوري و پشتيباني به كندي و در بعضي از مناطق غير ممكن است در اين شرايط عرصه نبرد و تاخت و تاز چريك ها و كوماندوها فراهم مي آيد ، در طول تاريخ ، كوهستان.........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 4060 1392/03/17 نظرات (0)

با شروع جنگ جهانی اول هواپیماها ابتدا به منظور شناسایی و جاسوسی به خدمت گرفته شدند ، در ماه اوت سال 1914 فرانسه 1500 ، آلمان 1000 و انگلیس 179 فروند هواپیمای نظامی در اختیار داشتند ، خیلی از اوقات هواپیماهای دول درگیر با هم روبه رو می شدند اما هیچ وسیله ای برای نابودی یکدیگر نداشتند ، خلبانان آلمانی درون هواپیمای خود آجر و یا سنگی می گذاشتند و از آن موقع به بعد خلبانان به سوی هواپیمای دشمن هر شی را پرتاب می کردند.

بعد از آن خلبانان با حمل سلاح کمری و تفنگ های تهاجمی به سوی هم شلیک می نمودند ، کم کم این سلاح ها جای خود را به مسلسل هایی داد که به روی هواپیما نصب می شد و بدین گونه هواپیمای جنگنده پدید آمد ، بعضی از اوقات خلبان هواپیماها در حال پرواز انبار مهمات و یا مراکز حساسی را مشاهده می کردند برای نابودی این اهداف بمب هایی ساخته شد که توسط خلبان و........

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 11533 1392/03/11 نظرات (0)

جنگيدن در مناطق شهري و ساختماني به سبب محدوديت استفاده از هواپيماها و خودروهاي زرهي، عدم توانايي برخي از جنگ افزارها و كم شدن ميدان ديد و تير يگان هاي درگير شرايط خاصي ايجاد مي كند و نبرد در اين مناطق با بكارگيري تاكتيك ويژه امكان پذير است كه به آن جنگ شهري «URBAN GUERRILLA WARFARE » گويند .

در عمليات نظامي پيروزي كامل با جنگ زميني بدست مي آيد و با گسترش دامنه جنگ ، صحنه نبرد و درگيري به داخل شهرها كشيده مي شود ، هدف از تصرف شهرها دست يابي به اهداف استراتژيك و منابع اقتصادي آن است و تسلط و يا عدم تسلط بر شهر تاثيرات سرنوشت سازي را به دنبال خواهد داشت كه در پيروزي يا شكست نبردهاي بعدي موثر مي باشد ........

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 225
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,639
  • بازدید ماه : 4,540
  • بازدید سال : 38,184
  • بازدید کلی : 17,059,084
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi