loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
SARBAZ~e~VATAN بازدید : 1904 1395/04/30 نظرات (1)

ناو جون کارلوس برای حمل و جابجائی بالگرد های جنگی و ترابری کماندو های دریایی کشور اسپانیا ساخته شده است و یکی از بزرگترین ناو های جنگی ناوگان کشور پادشاهی اسپانیا است.این ناو در ماه مارس سال 2009 میلادی در کشور اسپانیا و توسط کارشناسان و مهندسان کارخانه کشتی سازی (Navantia Ferrol Shipyard) ساخته شده است به نام پادشاه اسپانیا جان کارلوس اول نام گذاری شده است.

ساخت این ناو بالغ بر 360 میلیون یورو هزینه برداشته شده است، ناو  جان کارلوس اول در سری کلاس ناو امریکائی واسپ نیرو دریایی ایالات متحده قرار دارد با این تفاوت که در ناو اسپانیایی ساخته شده رمپی برای پرواز هواپیماهای جنگی قرار داده اند که ناو جان کارلوس اول را به یک ناو هواپیمابر کوچک تغییر کاربری داده اند.....

Lastaryan بازدید : 10936 1394/09/24 نظرات (13)

در این گزارش علاوه بر نگاهی به توان نیروی دریایی ترکیه به بررسی توان نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌پردازیم.

اخیرا مطالبی درباره امکان بسته شدن تنگه "بوسفور" و "داردانل" در رسانه‌ها مطرح شد که جای بررسی بیشتر دارد. این که یک کشور بتواند گذرگاه‌های آبی خود را مسدود کند، نیازمند داشتن ابزارهایی بوده که باید بررسی شود که آیا ارتش ترکیه المان‌ها و تجهیزات لازم را برای این کار را دارد؟

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 6371 1393/06/14 نظرات (2)

در سال 2010 میلادی قراردادی مابین وزارت دفاع کشور روسیه و کشور فرانسه انعقاد گردید بر اساس این قرارداد صنایع نظامی کشور فرانسه موظف گردیدند دو ناو جنگی از سری کلاس میسترال را برای حمل تفنگ داران دریایی روسیه در بندر سن نازر فرانسه  ساخته و مونتاژ کنند و همچنین دو ناو دیگر با همین مشخصات را در بندر شهر سنت پترز بورگ روسیه تحت لیسانس کارخانه سازنده فرانسه این کشتی ها ساخته شود. 


ناوهای جنگی سری کلاس میسترال توانائی انجام ماموریت در چهار زمینه را در زمان جنگ و نبرد دارا می باشند.....

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 6908 1393/01/17 نظرات (2)

ناو هواپیمابر کلاس کازنتسو که با عنوانهای دیگری مثل : پروژه 1143.5 و یا کلاس اورل شناخته میشود در کارگاه کشتی سازی نیکولای در دریای سیاه در اوکراین ساخته شده است. ( توضیح: این ناو در زمان اتحاد شوروی و یکی بودن اوکراین و روسیه ساخته شده بود.)

این ناو در سال 1985 به آب انداخته شد. دومین عضو از این کلاس واریاژ نام داشت و در سال 1988 به آب انداخته شد ، ولی هرگز وارد خدمت نشد. این ناو تنها ناو عملیاتی نیروی دریایی روسیه است و بر پایه ناوهای هواپیمابر آدمیرال گورشکو که در سال 1982 به آب انداخته شد ساخته شده است. اما کازنتسو بزرگتر است و وزن آن در حالت عملیاتی کامل 58500 تن در مقابل 40400 تن در آدمیرال گورشکو است..........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 2544 1392/12/24 نظرات (0)

ناوهای هواپیمابر کلاس Gerald R. Ford (کلاس فورد) نسل آینده‌ی ناوهای هواپیمابر ""Supercarrier نیروی دریایی ایالات متحده خواهند بود. اولین ناو از این کلاس Ford "CVN78" نام دارد. این پروژه در ابتدا با نام CVNX شناخته‌می‌شد (که X به معنای در حال توسعه In Development است)؛ بعدها این پروژه CVN-21 نام گرفت که البته منظور از شماره 21 شماره بدنه نیست بلکه عدد 21 به برنامه‌ی ارتش ایالات متحده در قرن 21 اشاره دارد. CVN-78 به نام Gerald R. Ford شناخته می‌شود و در طراحی بدنه‌ی آن از ساختار ناوهای هواپیمابر کلاس نیمیتز استفاده شده‌است.


خصوصیات:
ناوهای کلاس فورد ترکیبی از جدیدترین ویژگی‌ها خواهند بود که از جمله‌ی آنها می‌توان به رآکتور اتمی جدید ""A1B ، خصوصیات پنهان‌کاری جدید جهت کاهش سطح مقطع راداری، قلاب پرتاب جدید و نیاز به خدمه‌ی کمتر اشاره کرد. نیروی دریایی ایالات متحده معتقد است با استفاده کردن از جدیدترین سیستم‌ها و............

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 12196 1392/03/25 نظرات (2)

ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن (به انگلیسی: USS Abraham Lincoln)‏ یک ناو هواپیمابر متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست.
قرارداد ساخت این ناو هواپیمابر به شرکت کشتی‌سازی نیوپورت نیوز در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۸۲ اعطا شد، ساختمان اصلی آن در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۴ در نیوپورت نیوز ویرجینیا به اتمام رسید. این ناو در تاریخ ۱۳ فوریه سال ۱۹۸۸ به آب انداخته شد و در ۱۱ نوامبر ۱۹۸۹ تحویل گردید. هزینه ساخت این ناو ۴٫۵ میلیار دلار به قیمت سال ۲۰۰۷ می‌باشد.

ناوهواپیمابر آبراهام لینکن


آبراهام لینکن در سپتامبر سال ۱۹۹۰ به اقیانوس آرام فرستاده شد. اولین استقرار این ناو به طور ناگهانی به علت عملیات طوفان صحرا/حفاظت صحرا در تاریخ ۲۸ مه سال 2000 انجام گرفت.............

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 5157 1391/12/05 نظرات (0)

در قسمت قبل با انواع ناوهای هواپیمابر،پرسنل ،تجهیزات و ...ناوهای هواپیمابر آشنا شدیم.دراین قسمت به نشستن و برخواستن از روی ناوهای هواپیمابر می پردازیم.

برای مشاهده قسمت دوم از این مقاله به ادامه مطلب بروید......

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 64
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 166
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,580
  • بازدید ماه : 4,481
  • بازدید سال : 38,125
  • بازدید کلی : 17,059,025
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi