loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
elyas بازدید : 2751 1393/08/19 نظرات (0)
پهپادها، یکی از تکنولوژی‌های جدیدی هستند که امکان جاسوسی بی سر و صدای کشور مبدا از کشور مقصد را فراهم می‌کنند، اما با سلاح لیزری ساخت چینی‌ها از این پس هواپیماهای کوچک بدون سرنشین نابود خواهند شد.


elyas بازدید : 3170 1393/08/19 نظرات (0)

SBX یا Sea-Based X-Band Radar یک سازه‌ی راداری شناور است که قادر است خود را جابه‌جا کند! این سازه جهت استقرار در دریا ساخته شده و قادر است تمام جهات چهارگانه را به گونه‌ای وسیع پوشش راداری دهد.





SARBAZ~e~VATAN بازدید : 2845 1392/10/05 نظرات (1)

در دنیای مدرن هوانوردی هواگردهایی وجود دارند که توانایی پرواز کروز با سرعتی بیش از 6 برابر سرعت صوت را دارا می باشند . توانایی پرواز با چنین سرعت هایی را موتورهای قدرتمند آن ها برایشان فراهم میسازد . موتور های جت در حقیقت توربین های گازی هستند که بر اساس چرخه ایده آل آن ها – چرخه برایتون – کار می کنند . به این منظور ابتدا به بررسی چرخه برایتون می پردازیم و سپس نحوه کار توربین های گازی را بر اساس این چرخه شرح خواهیم داد.
البته در قسمت دوم بیشتر جنبه های مهندسی این موتورها مورد بررسی قرار خواهد گرفت .


چرخه برایتون
چرخه برایتون یکی از چرخه های ترمودینامیکی است که از 4 فرآیند تشکیل شده است که می توانید آن ها را در شکل زیر مشاهده کنید ........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 2543 1392/09/18 نظرات (0)

ماموریت اصلی یک رادار رهگیر که گاهاً از آن به عنوان رادار کنترل آتش نیز استفاده می‌شود تهیه‌ی مختصات سه بعدی زاویه عمودی، افقی و فاصله از هدف است. این اطلاعات جهت شلیک صحیح گلوله‌های واحد توپخانه یا موشک‌های هدایت شونده ضروری است.

پس از تعیین مختصات تقریبی یک هدف توسط رادار جست‌وجو (سرچ) و مشخص شدن آن به عنوان واحد متخاصم اطلاعات دو بعدی هدف شامل برد و زاویه افقی در اختیار واحد کنترل آتش قرار می‌گیرد و در این حین رادار دقیق‌تر یعنی رادار رهگیر شروع به جست‌وجوی حول مختصات تقریبی می کند تا اطلاعات دقیق هدف را کسب نماید. رادار جست و جو به کمک یک پرتو بادبزنی شکل (باریک در افق پهن در فراز) شروع به جست‌وجوی 360 درجه‌ای محیط می کند و پس از کشف تقریبی مکان هدف، آنرا به رادار کنترل آتش واگذار می‌کند، در این حین رادار رهگیر یا کنترل آتش به کمک یه پرتو نوک مدادی (باریک در افق و فراز) مکان دقیق هدف را استخراج می‌نماید.................
SARBAZ~e~VATAN بازدید : 36825 1392/02/30 نظرات (10)

دوربین دید درشب

در واقع اهمیت دوربینهای دید در شب فاصله بین دیدن و ندیدن است.زمانی که سیاهی شب همه جا را فرامی گیرد. طبیعتا دید انسان بسیار محدود می شود. در اینجا است که هر کس دید بهتری داشته باشد می تواند  اتش دقیقتری بر روی هدف اجرا کندو دشمن را از بین ببرد و پیروز میدان گردد. از همین رو ایالات متحده بادرک این موضوع و درسهای گرفته از جنگ ویتنام و انالیز و برسی  سایر جنگها  با صرف هزینه های تحقیقاتی زیاد وسرمایه گذاری گسترده در جهت ساخت این دوربینها توانایی فوق العادهای در این زمینه کسب و ارتش خود را با ان تجهیز کرد .

البته باید خاطر نشان کرد که در جنگ تحمیلی از سوی عراق علیه ایران رزمندگان ایرانی با توجه به امکانات وتجهیزات اندک خود بیشتر به اصل غافلگیری پرداخته و از تاریکی شب برای کسب غافلگیری دشمن ودر نتیجه پیروزی بهره می جستند. رزمندگان ایرانی در حالی که ساعتها در تاریکی شب را پیموده بودند در ساعات اولیه درگیری دید بهتری داشتند و می توانستند دشمن را نابود کنند................

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 3915 1391/08/26 نظرات (0)

در این پست به معرفی، بیان تاریخچه، و نحوه عملکرد هواگردهای پنهان کار جهان می پردازیم.

 

تاریخچه تکنولوژی پنهان‌کاری

بررسی تاریخچه‌ی فعالیت‌هایی که در راستای ایجاد قابلیّت پنهان‌کاری در وسایل پرنده (و همچنین سایر جنگ‌افزارهـا) صورت گرفته است، نکات قابل توجهی را آشکار ساخته است:

آمریکایی‌هـا، بیش از همه و پیش از سایر کشورهـا در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

برای مشاهده کامل مقاله به ادامه مطلب بروید........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 3473 1391/06/12 نظرات (0)

سونار دستگاه ردیاب زیردریایی است که طرز کار آن استفاده از انتشار امواج صوتی است. علاوه بر ردیابی، این روش معمولا" به منظور ناوبری و ارتباط با دیگر یگان‌های شناور و زیر آبی نیز استفاده می‌شود.

خفاش‌ها به منظور حرکت کردن و تعیین مسیر و شکار حشرات به عنوان غذا در تاریکی مطلق، یک سیستم بیش از ۶۰ میلیون ساله گذشته دارند که بر هر سیستم ناوبری ای که تاکنون به وسیله فناوری تولید شده برتری دارد. با فریاد زدن در فرکانس‌های مافوق صوت (معمولاً بالای ۲۰ کیلوهرتز)، خفاش‌ها می‌توانند صداهای منعکس شده از اشیاء اطرافشان را تشخیص دهند و آنها را به صورت «تصویر صوتی» تفسیر کنند...........

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 283
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,697
  • بازدید ماه : 4,598
  • بازدید سال : 38,242
  • بازدید کلی : 17,059,142
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi