loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
Lastaryan بازدید : 10936 1394/09/24 نظرات (13)

در این گزارش علاوه بر نگاهی به توان نیروی دریایی ترکیه به بررسی توان نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌پردازیم.

اخیرا مطالبی درباره امکان بسته شدن تنگه "بوسفور" و "داردانل" در رسانه‌ها مطرح شد که جای بررسی بیشتر دارد. این که یک کشور بتواند گذرگاه‌های آبی خود را مسدود کند، نیازمند داشتن ابزارهایی بوده که باید بررسی شود که آیا ارتش ترکیه المان‌ها و تجهیزات لازم را برای این کار را دارد؟

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 3189 1392/04/31 نظرات (1)

زیر دریایی کلاس Yugo از type زیر دریایی های کلاس کوتاه قد می باشد که در درجه اول برای جاسوسی توسط کره شمالی استفاده می شود. این زیر دریایی از زیر دریای های به نام در کلاس کوتاه قد می باشد که در سال 1965 توسط یگوسلاوی سابق به کره شمالی عرضه شد.


این زیر دریایی از تایپ زیر دریایی های کوتاه قد می باشد که همه نمونه های آن یکسان نیست.
نمونه اولیه این زیر دریایی در استاندارد 90 تن ساخته شده است و در نمونه های بعدی دارای استاندار 110 تن می باشد........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 4277 1392/04/08 نظرات (1)

فرماندهان نیروهای دریایی از دیرباز می دانستند با تمام مزایایی که کشتی ها برای تغییر نتیجه یک جنگ داشتند عیب بزرگ آنها که رویت پذیری از فواصل دور است همواره باقی خواهد بود. دیده شدن کشتی ها با چشم مسلح با توجه به انحنای کره زمین از حدود 30 کیلومتری میسر است و در طی روز این مشکل تنها در هوای مه آلود بود که برطرف می شد.

زیر دریایی فاتح

با اختراع زیردریایی و اثبات کارایی آن در سال 1775 اولین زیردریایی نظامی به کار گرفته شد و آغاز فصل جدیدی در تاریخ نبردهای دریایی رقم خورد. زیردریایی به عنوان وسیله دریایی مهمترین عیب کشتی ها را نداشت و این هم به دلیل توانایی غوطه ور شدن در آب و مخفی ماندن از دید چشمها و برد مؤثر سلاح های معمولی بود. از آن پس توسعه زیردریایی ها برای مقاصد نظامی ادامه یافته و با پیشرفت فناوری ها در زمینه فیزیک و بعدها مکانیک دریایی کارایی این وسیله جنگی افزایش چشمگیری یافت.............

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 5269 1392/03/31 نظرات (1)

غدير براي آبهاي خليج فارس و درياي عمان طراحي شده است و داري قابليت بالا در غوص و صعود و مانور است؛ تنها در مدت 30 ثانيه از اسكله جدا شده و از اين نظر توانايي بالايي در ورود به حالت عملياتي دارد.

زیر دریایی غدیر

متخصصان نيروي دريايي ارتش و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با توجه به حريم دريايي كشورمان در شمال و جنوب توانايي طراحي و ساخت انواع شناورهاي نظامي و غيرنظامي را متناسب با محيط و شرايط دريا (عمق دريايي و عوارض دريايي) كسب كرده اند.

قدرت ناشي از توان صنعت دريايي جمهوري اسلامي به عنوان يك بازوي بازدارنده دفاعي مؤثر توانسته است هر گونه تحرك و اقدام احتمالي نيروهاي بيگانه در حريم خليج فارس و درياي خزر را خنثي سازد و در نتيجه حوزه اي امن و مطمئن براي رشد، توسعه و اعتلاي ايران اسلامي را فراهم ساخته است.........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 7897 1391/08/21 نظرات (1)

زیردریایی ایرانی فاتح، معروف به "قاتل خاموش ایران" قابلیت 35 روز دریانوردی پیوسته را دارد که از این دید پیشرفت چشمگیری نسبت به زیردریایی‌های کلاس غدیر ایران داشته است.

ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های دارای قدرت نظامی بالای دریایی با وجود تمایل برای در اختیار داشتن زیردریایی، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از امکان داشتن این ابزار مهم بی‌بهره بود.

پس از جنگ تحمیلی، در دهه 1990 ایران امکان خرید ناوچه‌های موشک‌انداز با فناوری مناسب و زیردریایی را از روسیه پیدا کرد و با جمع‌بندی صاحبنظران، زیردریایی انتخاب و خریداری شد.
با ورود زیردریایی‌های روسی به  کشور، همزمان با سعی در کشف و رفع عیوب این زیردریایی‌ها تلاش‌ها برای شروع مطالعه و ساخت زیردریایی در رده‌های مختلف متناسب با نیاز بومی نیز آغاز شد.
تولید زیردریایی غدیر از نتایج یک دهه جهاد علمی متخصصان ایرانی بود که به عنوان یک زیردریایی میدجت(کوچک) در اختیار نیروی دریایی کشور قرار گرفت.
در کنار ساخت زیردریایی‌های کوچک کلاس غدیر اقدام برای طراحی و ساخت زیردریایی‌های سنگین نیز آغاز شد که تاکنون خبرهايي از ساخت زیردریایی‌هایی در رده‌های وزنی محدوده 500 و 1000 تن به گوش مي‌رسد.
با وجود زیردریایی‌های سبک کلاس غدیر و زیردریایی‌های سنگین کلاس طارق، صنعت دفاعی کشور نیازمند یک حلقه واصل میان این دو بود که با طراحی و ساخت زیردریایی کلاس متوسط بومی فاتح، در سال 1390 متخصصان متعهد نیروی دریایی کشورمان این نیاز را برطرف کردند.

 

در این گزارش به معرفی زیردریایی فاتح، معروف به "قاتل خاموش ایرانی" می‌پردازیم...........

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 3851 1391/05/22 نظرات (0)

زیردریایی یک وسیلهٔ نقیله شناور است که می‌تواند در زیر سطح آب حرکت کند و به ژرفاهایی برسد که غواصان به آن دسترسی ندارند. زیردریایی ممکن است از نوع غیرنظامی (علمی یا گردشگری) باشد یا از نوع نظامی. زیردریایی‌های نظامی با زرادخانه‌ای از جنگ‌افزارها، به ویژه اژدر و موشک مسلح شده‌اند. پیشرفت بزرگ در ساخت زیردریایی‌ها معرفی انرژی هسته‌ای به این عرصه بود که باعث شده تا شعاع عمل زیردریایی‌های هسته‌ای به‌طور قابل توجهی افزایش پیدا کند.......

 

برای دستیابی به اطلاعات کاملی از زیردریایی ها به ادامه مطلب بروید...

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 73
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 234
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,648
  • بازدید ماه : 4,549
  • بازدید سال : 38,193
  • بازدید کلی : 17,059,093
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi