loading...
.::سايت نظامي آي آر ارتش|بزرگترین و متفاوت ترین سایت نظامی در ایران::.
آخرین ارسال های انجمن
SARBAZ~e~VATAN بازدید : 1904 1395/04/30 نظرات (1)

ناو جون کارلوس برای حمل و جابجائی بالگرد های جنگی و ترابری کماندو های دریایی کشور اسپانیا ساخته شده است و یکی از بزرگترین ناو های جنگی ناوگان کشور پادشاهی اسپانیا است.این ناو در ماه مارس سال 2009 میلادی در کشور اسپانیا و توسط کارشناسان و مهندسان کارخانه کشتی سازی (Navantia Ferrol Shipyard) ساخته شده است به نام پادشاه اسپانیا جان کارلوس اول نام گذاری شده است.

ساخت این ناو بالغ بر 360 میلیون یورو هزینه برداشته شده است، ناو  جان کارلوس اول در سری کلاس ناو امریکائی واسپ نیرو دریایی ایالات متحده قرار دارد با این تفاوت که در ناو اسپانیایی ساخته شده رمپی برای پرواز هواپیماهای جنگی قرار داده اند که ناو جان کارلوس اول را به یک ناو هواپیمابر کوچک تغییر کاربری داده اند.....

Lastaryan بازدید : 10936 1394/09/24 نظرات (13)

در این گزارش علاوه بر نگاهی به توان نیروی دریایی ترکیه به بررسی توان نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌پردازیم.

اخیرا مطالبی درباره امکان بسته شدن تنگه "بوسفور" و "داردانل" در رسانه‌ها مطرح شد که جای بررسی بیشتر دارد. این که یک کشور بتواند گذرگاه‌های آبی خود را مسدود کند، نیازمند داشتن ابزارهایی بوده که باید بررسی شود که آیا ارتش ترکیه المان‌ها و تجهیزات لازم را برای این کار را دارد؟

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 6371 1393/06/14 نظرات (2)

در سال 2010 میلادی قراردادی مابین وزارت دفاع کشور روسیه و کشور فرانسه انعقاد گردید بر اساس این قرارداد صنایع نظامی کشور فرانسه موظف گردیدند دو ناو جنگی از سری کلاس میسترال را برای حمل تفنگ داران دریایی روسیه در بندر سن نازر فرانسه  ساخته و مونتاژ کنند و همچنین دو ناو دیگر با همین مشخصات را در بندر شهر سنت پترز بورگ روسیه تحت لیسانس کارخانه سازنده فرانسه این کشتی ها ساخته شود. 


ناوهای جنگی سری کلاس میسترال توانائی انجام ماموریت در چهار زمینه را در زمان جنگ و نبرد دارا می باشند.....

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 9166 1392/02/25 نظرات (1)

هواناو یا هاورکرافت نوعی شناور دریایی است که بر روی بالشتکی از هوا تکیه دارد. هواناو توانایی گذشتن از پهنه‌های گوناگون بر روی زمین و همچنین گذر از روی آب را دارد.
 هاورکرافت, شناوری دو منظوره (آبی- خاکی) است که به روش هوابرد و با استقرار روی بالشتکی از هوای فشرده به‌آسانی و با نیروی رانش نسبتاً کمی روی سطوح آبی و خاکی حرکت می‌کند. هوای ورودی به هاورکرافت, از طریق ...
هواناو یا هاورکرافت نوعی شناور دریایی است که بر روی بالشتکی از هوا تکیه دارد. هواناو توانایی گذشتن از پهنه‌های گوناگون بر روی زمین و همچنین گذر از روی آب را دارد.

 هاورکرافت, شناوری دو منظوره (آبی- خاکی) است که به روش هوابرد و با استقرار روی بالشتکی از هوای فشرده به‌آسانی و با نیروی رانش نسبتاً کمی روی سطوح آبی و خاکی حرکت می‌کند. هوای ورودی به هاورکرافت, از طریق پروانه (fan) به زیر سازه و بالشتک‌ها منتقل شده و سبب خیزش (hovering) یا بلند شدن وسیله از روی سطح و استقرار آن بر روی توده‌ای از هوای تحت فشار می‌شود. بدین ترتیب در زمان حرکت نیروی مقاوم شناوری تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و هاورکرافت با استفاده از سیستم رانش و ملخ هوایی به حرکت در می‌آید.
 در این شناورها به سبب جدایی سطح استقرار و بدنه شناور (وجود فاصله هوایی بین آنها), استفاده از سیستم‌های رانشی آبی (مثل واترجت) میسر نیست. معلق شدن هاورکرافت روی قشری از هوا این امکان را فراهم می‌کند که..........

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 2706 1392/01/04 نظرات (0)
از نظر ظاهری هر دو شناور جماران 1 و 2 دارای یک قبضه توپ تک لوله 76 میلیمتری فجر27 در سینه(جلو کشتی) و توپ تک لوله 40 میلمتری فتح در پاشنه(عقب کشتی) هستند.

توپ 76 ميليمتري تمام خودکار فجر27 با نرخ آتش 120 گلوله در دقيقه و بيشينه برد 17 کيلومتر، برد 12 کيلومتر بر ضد اهداف سطحي و 7 کيلومتر بر ضد اهداف هوايي عمل مي کند (اين توپ هم اکنون در کشورهاي مختلف دنيا از جمله آمريکا استفاده مي شود).
فجر27 داراي 30 مجموعه مکانيکي و 22هزار قطعه و زمان آماده سازي 4 ثانيه و توانايي عمليات در تمام شرايط آب و هوايي با هدايت خودکار، توسط سامانه راداري است که سامانه هدفگيري اپتيکي نيز براي اين توپ در ناو شهيد نقدي مشاهده شده که درصورت وجود فضاي مغشوش جنگ الکترونيک، بسيار مفيد است........

 

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 5157 1391/12/05 نظرات (0)

در قسمت قبل با انواع ناوهای هواپیمابر،پرسنل ،تجهیزات و ...ناوهای هواپیمابر آشنا شدیم.دراین قسمت به نشستن و برخواستن از روی ناوهای هواپیمابر می پردازیم.

برای مشاهده قسمت دوم از این مقاله به ادامه مطلب بروید......

SARBAZ~e~VATAN بازدید : 15758 1391/12/03 نظرات (5)

تاریخچه:

اولین کشتیی که برای به پرواز درآوردن هواپیما استفاده شد اساساً برای این کار ساخته نشده بود بلکه یک کشتی جنگی معمولی بوده که اولین آزمایش پرواز هواپیما در سال1910 درحالیکه سرعت آن 14 گره دریایی بود از روی آن با موفقیت انجام گردید .
درآغاز جنگ جهانی دوم آمریکا دارای 5 ناو هواپیمابر بود ، ولی از سال 1939 تا سال 1945 تعداد آنها به 143  رسید که 28 عدد ازآنها سنگین وبقیه ی آنها سبک بودند .
درسال 1961 با آغاز ساخت ناوهای هواپیمابری که با انرژی هسته ای کار می کنند تحولی در این زمینه ایجاد گردید و اولین این ناوها ناو هواپیمابر اینترپرایز بود که در سال 1968 وارد خدمت گردید.

در سال 1971 ساخت اولین ناو هواپیمابر چند منظوره  وعظیم از سری نیمیتز با نام cnv – 68  آغاز گردید واین ناو در سال 1975 وارد خدمت گردید. پس از آن وبا فواصل زمانی 8 قطعه از این نوع به خدمت نیروی دریایی ارتش آمریکا در آمده وستون اصلی این نیرو را تشکیل می دهند که آخرین آنها  در سال 2002 وارد اقیانوس ها گردید.

برای مشاهده این مقاله زیبا و کامل به ادامه مطلب بروید.....

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما بودجه های نظامی ایران در کدام بخش ها باید متمرکز شوند؟(انتخاب چند گزینه امکان پذیر است)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 574
  • کل نظرات : 2079
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2953
  • آی پی امروز : 78
  • آی پی دیروز : 73
  • بازدید امروز : 308
  • باردید دیروز : 216
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,722
  • بازدید ماه : 4,623
  • بازدید سال : 38,267
  • بازدید کلی : 17,059,167
  • تبادل بنر دوستان
    مقام معظم رهبری:

    نشان ملی ثبت
    logo-samandehi